Heroimage

fre. 10. juli 2020 - tor. 31. desember 2099

Finn billetter

BESTILL PRISBELØNNETE BARNEBOKEN SÅNN SPISER JEG

Knappen foreningen har gitt ut boken «Sånn spiser jeg» som viser ulike måter å spise på. Boken er kort, teksten knapp og lettlest og illustrasjonene er stiliserte og så enkle at tanken er at de aller yngste skal ha glede av dem. Handlingen er kort og godt at det er ulike måter å spise på, og at vi alle er forskjellige, men det er utenpå, enten vi spiser med pinner, sugerør, gaffel eller med sonde og en knapp på magen. Barneboken har vunnet pris for Årets vakreste bok.

Boken er lettlest og har 18 ulike oppslag i ulike farger, med en liten tekstlinje på venstre side og en stiliserte tegninger som viser ulike måter å spise på som for eksempel et barn som spiser med pinner, sugerør, gjennom en sonde i hånden, en knapp i magen, eller gjennom en sonde i nesa hvis du er bitteliten og prematur – for eksempel. Boken er beregnet på de minste, men kan leses av alle. På grunn av at den forklarer på en enkel måte hvordan knapp og sonding fungerer, har boken blitt et ettertraktet enkelt pedagogisk verktøy i barnehager og på sykehus.

________________________________________________________________________________________________________________________

Boken er i utgangspunktet gratis, og prisen på kr. 400.- som du betaler når du bestiller boken er en avgift, som bidrar til å dekke foreningens kostnader i forbindelse med administrering og porto utgifter ved bestillingen og sendingen. Merk også at alle nye medlemmer av Knappen foreningen mottar boken gratis i velkomstpakken.