Heroimage

man. 14. januar 2019 - ons. 14. januar 2099

Finn billetter

BESTILL BARNEBOKEN HULL I MAGEN

"Hull i magen" er en annerledes og vakkert fotografert og fortalt barnebok på hele 112 sider. Fortellingen starter med Emma som synes det er vanskelig å spise og derfor får maten sin gjennom en nesesonde og nå skal få knapp eller magesonde. Gjennom Pia Walls fortelling og Tommy Ellingsens stemningsfulle bilder følger vi Emma i tiden før, under og etter at hun får knappen eller magesonden. Emma gruer seg til hun skal få hull i magen og magesonde, men det går fint! Vi møter også bestevennen hennes William, som hun har noe helt spesielt til felles med.

Det er store variasjoner i hvor lenge barn med alvorlige spise- og ernæringsvansker kan trenge å bruke knapp, noen vil trenge den i en kortere periode, mens andre må bruke den over en lengre tid eller resten av livet. De fleste barn som får knapp er som regel litt yngre enn Emma - ofte mellom seks måneder og fire år gamle. Boken viser at knapp kan være til god hjelp for større barn også.

"Hull i magen" er laget spesielt for barn som sliter med å få i seg nok næring. Boken har også blitt et populært pedagogisk hjelpemiddel på barnesykehus, helsestasjoner, barnehager og skoler. Historien og bildene kan bidra til at alle kan forstå hvordan det er å få knapp og leve med den i en kortere eller lengre periode.

_________________________________________________________________________________________________________________________

Boken er i utgangspunktet gratis, og prisen på kr. 400.- som du betaler når du bestiller boken er en avgift, som bidrar til å dekke foreningens kostnader i forbindelse med administrering og porto utgifter ved bestillingen og sendingen. Merk også at alle nye medlemmer av Knappen foreningen mottar boken gratis i velkomstpakken.